Laatste trip... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Laatste trip... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Laatste trip...

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

02 Oktober 2007 | Vietnam, Hanoi

Hier dan nog een keer een verhaal om het af te leren... De afgelopen dagen zijn we in Ha Long Bay geweest; zeker een bijzondere ervaring!
Vrijdag hebben we een driedaagse trip geregeld, waarvan we een dag in een hotel op Cat Ba eiland en een dag op een boot zouden gaan slapen. Verder hadden we vrijdag niet heel veel te doen, aangezien we eerder al een aantal dagen in Ha Noi geweest waren. We hebben daarom besloten de middag met z'n drieen in het Lenin-park door te brengen.
Vrijdagavond hebben we Jaap en 2 vrienden van hem meegenomen naar een bierhuis waar wij al eerder verrukkelijk gegeten en gedronken hebben. Gelukkig waren Jaap en zijn vrienden zeer te spreken over de kwaliteit van het eten, maar vooral over het lokaal gebrouwen bier; wat deze avond rijkelijk heeft gevloeid. Vervolgens zijn we nog naar een ander restaurant/cafe gegaan waar we de avond afgesloten hebben.
Zaterdagochtend ging weer vroeg de wekker, aangezien we opgehaald werden door de tourbus voor een drie uur durende rit naar Ha Long City.
Helaas zijn de trips in het noorden nog slechter geregeld dan in het zuiden, waardoor we lang moesten wachten voordat duidelijk was welke boot de onze was.
De boot bracht ons langs verschillende karstgebergtes die recht uit het water steken. Zeer magisch om dit te zien!
Toen hebben we kort aangemeerd bij een floating vissersdorpje (waar we funky garnalen hebben gekocht voor bij de lunch). Ondertussen werd de lunch klaargemaakt en eenmaal weer aan boord konden we meteen aanvallen :D
Met onze maagjes vol zijn we doorgevaren naar een grot, die weer op kitscherige maar passende wijze verlicht was.
Vervolgens was het bijna tijd voor ons om op Cat Ba Island aan land te stappen en met een rammelend busje naar het hotel gebracht te worden.
's Avonds hebben we nog een Bia Hoi gedronken in het (behoorlijk toeristische ) plaatsje.
Zondags stond een wandeltocht door het National Park op Cat Ba Island op het programma. Deze bleek zwaarder dan verwacht, we hebben behoorlijke bergen beklommen. Dit niet via een makkelijk gebaand paadje, maar door het echte oerwoud (Om jullie een indruk te geven: over stenen, tussen rotsen, langs afgronden, tussen bosjes door enz.) Helemaal bezweet op de top was het uitzicht zeker lonend! De tocht naar beneden was zeker niet makkelijker; wat resulteerde in een opgeluchte groep toen we eindelijk beneden waren.
De middag hadden we tot een uur of 3 vrij en aangezien we vonden dat we wel een duik in het blauwe water verdiend hadden, hebben we een strandje opgezocht.
We werden weer door een boot opgehaald, deze keer kregen we een hut toegewezen om de nacht in door te brengen. Helaas was die van ons boven het moterruim (die 's nachts wel uit gaat, maar de aggregaat die als vervanging draait is zeker ook niet stil).
In een baai zijn we gaan liggen en daar kregen we de mogelijkheid om te gaan zwemmen en kajakken. Na een korte kajakrit besloten we dat zwemmen toch ook zeker nodig was. Na een aantal boerenplonzen vanaf zowel de eerste als de tweede verdieping van de boot (3 respectievelijk 5 meter), was het tijd om het hele zoute water van ons af te spoelen. Na het eten zijn we gaan pokeren en vele rondjes later was het dan toch echt bedtijd.
Na een vermoeiende nacht was de laatste dag van onze laatste trip dan toch echt aangebroken...
Een aantal verbijsterende karstrotsen verder waren we alweer in de haven aangekomen. Restte ons alleen nog de terugrit naar Ha Noi.
Gisteravond alweer lekker gegeten in hetzelfde Bia Hoi huis (om afscheid te nemen) en vanochtend zijn we vroeg met het vliegtuig naar Ho Chi Minh City gevlogen.
Vanmiddag gaan we kleren ophalen die we hebben laten maken en zullen we nog wat souvenirs inslaan.
Vanavond eten we als afsluiter krokodil (thit con sau) en morgen tussen de middag is het dan alweer tijd om richting het vliegveld te gaan om een goed plekje voor de lange vliegreis te verzekeren.
Allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes en jullie interesse en tot over een paar dagen!

• 02 Oktober 2007 - 05:48

Sarah En Lindsay:

Hoi Daan en Nynke!!!

Gelukkig beviel de trip naar Halong Bay! Wij sliepen ook boven het motorruim.... En hebben jullie nog grote ratten gezien?! Wij wel.... Toen we dat zeiden tegen de hoteleigenaar was zijn reactie: "Hebben ze dan geen kat aan boord? Belachelijk!" Uhmmmm, laat maar!! Haha.

Wij zitten nu in Hué en hebben last van alweer een tyfoon... Regenen dat het nu doet... Over een uur gaan we richting Hoi An en hopelijk is het daar beter!

Goede reis en geniet van dat patatje...!

Groetjes Sarah en Lindsay

• 02 Oktober 2007 - 06:25

Frans:

Goede reis toegewenst,,,, en stiekem jippie!!!! eindelijk..... mis jullie een beetje..... liefs

• 02 Oktober 2007 - 08:37

Pap En Mam:

Lieve lieverds, om met oma te spreken. Wij wensen jullie dit laatste eindje ook nog veel plezier en een heel goede reis en een nog betere thuiskomst.
    Liefs
    Sies en Anneke

• 02 Oktober 2007 - 11:24

Ada:

Hoi Daan en Nynke,
    Nog een paar nachtjes, en dan zijn jullie weer thuis!!!!!! Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt ,met heel veel mooie
    "extra bagage" komen jullie terug.
    We wensen jullie een fijne veilige terug reis.
    Groetjes en pas nog maar ff opelkaar, dikke tuut van Ada Ab Sanne Willem Marije en poot van Jansen.

• 04 Oktober 2007 - 11:07

Antje:

Hoi Nynke en Daan,

Alweer aan het klaarmaken voor de terugreis lees ik, de tijd is gevlogen. Maar volgens mij hebben jullie een supertijd gehad. Ik hoor alle verhalen vast binnenkort wel eens.

Alvast een goede terugreis, liefs Antje

• 08 Oktober 2007 - 13:58

ElroyW.:

Welkom terug inmiddels ;).
    Zaterdag maar weer ff de Prins in he? :D
    Hoor ik dan de verhalen wel :).

Leuke verhalen en fotos verder :D

• 08 Oktober 2007 - 23:29

Gea:

hey allebei,
    Denk dat ik de laatste zal zijn met een reactie op de site ( de eersten zullen de laatsten zijn ;))Hopelijk hebben jullie een goede terugreis gehad en zijn jullie veilig aangekomen in Nederland. Blijf me op de hoogte houden van alle perikelen daar.
    Liefs, Gea