Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Paramaribo

Door: Daan Geurts en Nynke Doorenbos

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

16 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve mensen,

na een aantal jaren radiostilte nu op veler verzoek weer een online dagboek van onze reisbelevenissen.
Zoals de meeste van jullie wel weten zijn wij afgelopen maandagochtend afgereisd naar Paramaribo, Suriname. Al in het vliegtuig wilden vele van afkomst Surinaamse mensen die hun familie gingen opzoeken een praatje aanknopen. Ook op het vliegveld werd ons meteen van alle kanten hulp aangeboden zonder opdringerig te zijn.
Na een rit van een uur bereikten we het appartement waar we in totaal 3,5 week zullen verblijven met tussendoor meerdaagse trips naar onder andere de volgens vele indrukwekkende binnenlanden.
Gister en vandaag zijn we Paramaribo in geweest, een voor een hoofdstad gemoedelijke stad. De eerste indruk; warm en vochtig (met op dit moment een behoorlijk tropische bui) met zeer vriendelijke mensen (afgezien van degene die ons gister maar 'bleekscheet, ga terug naar je eigen land' bleef naroepen).
We hebben fietsen gehuurd voor de komende weken zodat we gemakkelijker de omringende omgeving kunnen verkennen en sneller in het centrum zijn, wat toch nog zo'n 25 min lopen van het appartementencomplex is. We zijn en blijven toch Hollanders, al fietsend komen we een eind!
Zaterdag staat onze eerste trip naar de Raleigh Vallen op het programma, slapen in hangmatten en het beklimmen van een kale rots. Na deze trip volgt weer een nieuwe update!

Groetjes en liefs,

Daan en Nyn

• 16 September 2015 - 19:45

Anneke:

Lieve Daan en Nynke,
    Erg leuk dat jullie dit gaan doen. Zo kunnen we dit beter volgen. Heel veel plezier en we volgen jullie op de voet.
    Dikke kuzzzzz

• 16 September 2015 - 20:03

H&J:

Zo Daan en Nynke, de kop is er af!
    Geniet van deze bijzondere trip.
    Natuurlijk zijn wij ook erg nieuwsgierig naar jullie verhalen over de binnenlanden.
    Hoe "wild" het daar is.
    Geniet en acclimatiseer rustig in het warme, vochtige klimaat.

Groetjes,

H&J

• 16 September 2015 - 20:14

Myrthe:

Lieve Daan en Nyn,

Top dat jullie een reisverslag bijhouden! Erg benieuwd ook naar de foto's, maar die krijgen we vast thuis te zien. Heel veel plezier en lekker genieten van Suriname!

Dikke kus

• 16 September 2015 - 21:48

Tiny Luitjens :

Hallo Daan en Nynke, leuk om jullie verhalen te kunnen lezen. Ik had al even gekeken waar jullie verblijven en dat zie er mooi uit. Wij wensen jullie een fantastische tijd toe en veel plezier samen. Groetjes van Louis en Tiny ✋

• 16 September 2015 - 21:55

Ada:

Lieve Daan en Nyn,
    Wat super leuk dat jullie deze manier van een reisverslag/dagboek weer oppakken!!
    Geniet er maar van daar in de bush. Pas goed op elkaar.
    kijk nu al uit naar de volgende.
    heel veel liefs Ada