Witte stranden, azuurblauw water - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Witte stranden, azuurblauw water - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Witte stranden, azuurblauw water

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

12 September 2007 | Vietnam, Ða Năng

Xin Chao lieve mensen,

allereerst willen wij iedereen zo enorm bedanken voor alle reacties. Elke keer weer smachten wij ernaar om deze te lezen. Er komen steeds meer mensen bij, hoe meer hoe beter vinden wij!
Na een busreis van 5 uur zijn we maandag eind van de middag aangekomen in Nha Trang. Werkelijk een sprookjesoord!
Iedereen kent ze wel, de foto's uit folders; nou wij hebben ze in het echt gevonden!
Na rondgelopen te hebben werden we aangesproken door een Nederlandse die ons op een goed hostel wees, waar we dus de afgelopen 2 nachten doorgebracht hebben.
Ook in Nha Trang hebben we weer een 110cc scooter gehuurd om de omgeving te kunnen verkennen. Dinsdagochtend vroeg zijn we gaan rondrijden, eerst naar de Long Son-pagode. Deze pagode hebben we goed bekeken en zelfs met wierookstokjes Buddha aanbeden. (foto's hiervan volgen zo snel mogelijk, helaas zijn in dit internetcafe de usb-poorten afgeschermd)
Bovenop de heuvel bij de pagode stond een enorme Buddha (24 m :O) die we natuurlijk uitgebreid bekeken hebben.
Vervolgens zijn we doorgecrosst naar de Po Nagar Cham-towers aan de andere kant van de Cai-river. Deze waren erg, ondanks dat ze deels gerestaureerd waren om ze in stand te houden, heel indrukwekkend.
Daarna zijn we doorgereden naar de Hon Chong Promontory om daar de afdruk van een dronken reus te bekijken. (geschiedenis vanaf half oktober op aanvraag) Ter informatie (later ook foto's), Nynke's hand kon er wel 50 keer in...
Toen was het weer eens lunchtijd, die we doorgebracht hebben in een Vietnameze eet- en letterlijk drinkgelegenheid. Om half 12 hadden de Vietnamezen daar het eerste kratje Heineken alweer te pakken. Maar ja, ze gaan daarna toch een powernap doen, dus ze kunnen wel wat hebben.
Toen was het tijd voor een bergritje om uiteindelijk weer bij de boulevard en het strand uit te komen. Dit was de mogelijkheid om even een duik te nemen en mooie foto's te maken :D
Gisteravond weer heerlijk gegeten (gevulde soep) en daarna in een te westers restaurantje een heerlijk yoghurtijsje met tropische vruchten gehaald (toch nog wat zuivel in de mik).
Vanochtend om half 5 ging de wekker weer, we moesten de trein van half 6 halen en nog een stukje lopen met onze backpacks.
Na een redelijk lange en vermoeiende treinreis (8,5 uur tussen de drukke Vietnamezen) zitten we dan nu in Da Nang. Alweer een heel stuk noordelijker.
Morgen gaan we eerst hier in de buurt wat rondkijken en daarna vertrekken we naar Hoi An. Een verslag hierover volgt natuurlijk weer!
Tot die tijd zeggen wij : Hen gap lai!(We'll meet again soon)

PS: we krijgen al veel complimenten over ons Vietnamees en niemand gelooft dat we hier voor de eerste keer zijn omdat we zo goed met stokjes kunnen eten. Aanpassen of aanpassen... (oftewel integratie!)

• 12 September 2007 - 13:46

Pap En Mam:

Jammer dat we je op msn gemist hebben. Net te laat. Weer prachtige belevenissen. We genieten er volop van.
    In Hoi An schijn je de mooiste kleding te kunnen laten maken. Even goed kijken.
    Liefs van ons

• 12 September 2007 - 13:50

Pap En Mam:

lieve Daan en Nyn,
    Ook wij smachten naar ieder verhaal wat we van jullie krijgen. Onvergetelijk wat jullie allemaal meemaken en dat wij daar ook van mee mogen genieten dankzij jullie uitgebreide verslagen. Wij genieten volop met jullie mee.
    Het is stil zonder jullie in huis.

p.s. was net 3 minuten te laat op msn.
    Liefs, het thuisfront

• 12 September 2007 - 15:48

Ada:

Hello Daan en Nyn,
    Nog even een berichtje van mij, had zonet dus mazzel dat ik jullie op msn kon spreken. Vond het wel grappig, zo ver weg en zo dichtbij. Hoop voor jullie dat het " nu jullie wat noordelijker zitten" wat minder warm is.Jammer dat het niet lukte met de foto`s want dan hadden we even kunnen mee genieten van de omgeving, maar de volgende keer mischien.
    We houden jullie in de gaten!!!!!!
    Liefs en een dikke tuut, Ada Ab Sanne Willem Marije

• 12 September 2007 - 18:04

Gea:

Zo wat een namen allemaal. Maar naar de eetkunst met stokjes kijk ik uit. Zit er soms een avond in met viëtnamees eten.. (hint). Ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar de foto's van die buddha. We houden contact!

Liefs

• 12 September 2007 - 18:06

Tineke Helfrich:

Hoi Nynke en Daan,
    Wat een leuke verhalen op jullie site, ik wens jullie nog een prettige vakantie. Piet en ik doen ons best om Gea door de laatste dagen heen te loodsen.
    Groetjes, Tineke

• 12 September 2007 - 19:44

Jettina En Harmen:

Hallo beide, daar zo ver weg.
    Maar ook weer heel dichtbij, door alle mooie verhalen.
    Het blijft een spannende reis die jullie maken. Zijn jullie al wat gewend aan het schema van vroeg opstaan, veel doen, dan weer even een powernap en vervolgens de rest van de dag vervolgen ?
    Met veel plezier lezen wij jullie stukjes. Er zijn zeker geen foto's meer on-line, of moeten er eerst wat sponsors komen voor extra fotoruimte ? We horen het wel.
    Geniet en tot horens/ziens.

• 12 September 2007 - 21:54

Peter De Groot:

He Daan en Nyn,
    Erg leuk,die reisverslagen en foto's.
    Hen gap lai. Groetjes Peter
    Ps hebben jullie wel een brommercertificaat !!!

• 13 September 2007 - 04:20

Eline:

hoe vergaat jullie dat vroeg opstaan? Ik hoop beter dan bij mij ;) Ik heb een buddha tempel in NY gezien en vond dat al heel gaaf, dus ben ook erg nieusgierig naar de foto's! xxx

• 13 September 2007 - 08:39

Loes:

ben zo jaloers.... :-)

• 13 September 2007 - 17:59

Janny:

witte stranden, hebben jullie wel tijd om even op het strand te liggen ? als ik het allemaal zo lees , zou ik er zo heen willen . geniet er van samen . dikke tuut en tot gauw janny

• 14 September 2007 - 11:14

Remco:

Hey daan en nynke

echt superleuk die verslagen van jullie
    als ik mijn ogen dichtdoe zie ik mezelf daar al rondlopen :P

veel plezier nog daaro

groetjes

• 14 September 2007 - 19:35

Marije:

nynke jullie boffen wel het regent jullie zitten lekker warm en op op school is niets te beleven kus je liefe nichtje