Waanzinnig - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Waanzinnig - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Waanzinnig

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

09 September 2007 | Vietnam, Mui Ne

Daar zijn we weer, een waanzinnig weekend verder.
Het begon afgelopen vrijdag, toen we om 6 uur in het centrum van Ho Chi Minh City moesten zijn. We hadden namelijk van Bac, de huisgenoot en vriend van Jaap, kaartjes gekregen voor een weekend all-inclusive in een 4-sterren resort. Eerst al helemaal opgewonden omdat de taxichauffeur het adres niet kon vinden, maar we waren uiteindelijk toch ruim op tijd aanwezig. Zeker, zoals we de rest van het weekend gemerkt hebben, gezien de Vietnameze tijden; het Boalserter ketierke is er niks bij!
Maar goed, daar stonden we dus te wachten bij de 5 bussen die klaarstonden voor alle mensen. Hoe later het werd, hoe duidelijker ons werd dat we de enige westerlingen waren die meegingen met de trip...
Toen we uiteindelijk 3 kwartier later vertrokken en wij een beetje gesetteld waren op ons plekje, stopten de bussen alweer; na 10 min rijden gingen we nl (nog in Ho Chi Minh City) ontbijten.
Tijdens het ontbijt waren wij de aapjes van de groep, zeker de moeite van het kijken waard. :P
Langzamerhand begonnen mensen ons te vragen waar we vandaan komen en hoe we zo bij deze trip belanden.
Toen we na nog een paar uur rijden gingen lunchen waren we nog steeds interessant kijkmateriaal.
Toen we uiteindelijk, na de inmiddels erg bekende rusttijd voor Vietnamezen, weer verder gingen waren we zomaar in het resort. Daar aangekomen kregen we een uurtje om onszelf op te frissen en moesten we half 3 (vertrokken uiteindelijk pas half 4...) weer in de lobby zijn om met de bussen naar een dichtbijzijnde berg (Ta Cu) te rijden voor wat spelletjes. Het bleek een weekend teambuilding te zijn allemaal mogelijk gemaakt door VDC (Vietnam Datacommunication Company)... :O
Bij de berg werden we door middel van puzzelstukjes ingedeeld in teams, waarna we onze eigen teamvlag moesten maken en een slogan moesten bedenken.
Vervolgens met een 'skilift' een stuk naar boven, waarna we de rest zelf moesten klimmen (nog flink wat trappen). Om naar boven te komen moesten we onderweg nog wat puzzels oplossen en vooral veel samenwerken.
Gelukkig begon het tegen etenstijd wat normaler te worden voor iedereen dat wij er als enige westerlingen wat tussendoor liepen (en vooral bovenuit staken :P). Heerlijk gegeten en vooral veel Heineken bia gedronken ;) met ondertussen wat polonaises en karaoke.
Toen de directeur van VDC met ons kwam proosten en ons kwam bedanken dat we mee waren en zei dat we vooral moesten genieten was het feest helemaal compleet!
Tijdens de polonaises en dansjes werden we er steeds uitgepikt, belangstelling hadden we zeker geen tekort aan!
Iedereen wilde met ons proosten en op de foto en vooral kleine kinderen staarden ons aan. Zoals een vrouw de volgende dag zei: de meeste 'famous stars' moeten er hard voor werken, jullie worden het zomaar van de een op andere dag! :D
De volgende dag hadden we om half 8 ontbijt, want om half 9 begonnen de spelletjes op het strand. Eerst wat ochtendgymnastiek, vervolgens wat teambuildinggames en daarna een waterspel op het strand: 2 aan elkaar gebonden personen (wij dus :P) water halen in een emmer met gaten, overgieten in buizen, condooms vullen (ze zijn hier op dit moment heel erg bezig met AIDS-preventie) en die op ski's naar een andere emmer brengen. Erg hilarisch!
Daarna was er het nationale zwemuurtje en de lunch en vervolgens de befaamde Vietnameze powernap die we nog steeds niet onder de knie hebben... Wij hebben ondertussen wat meer over onze reis uitgezocht.
's Middags, na het warmst van de dag, was er voetbal georganiseerd (waar helaas alleen maar mannen aan mee deden...) Ons team was veruit het best!
Daarna was het weer verzamelen in de lobby om naar het speciale diner te gaan. Dit bleek in een 'tuin' met zand, fakkels en palmbomen. Hier werd gebarbecued en er was een buffet. Alweer erg smaakvol en veel seafood!
Alweer waren er spelletjes en alweer moesten we meedoen (zogenaamd ons team vertegenwoordigen). Deze vertegenwoordiging kwam neer op dansen (op de meest rare manieren) en een Heineken bia bottom up (ad fundum). Dus alweer mot, hai, ba VO! Beide wedstrijdjes hebben we gewonnen! Later heeft ons team ook nog de idol-wedstrijd (2 personen helemaal aankleden met oa palmbladeren en bierblikjes in ons geval) gewonnen, kortom een erg succesvol team! Het bleek ook nog een gezellig team te zijn; met enkelen zijn we veel opgetrokken.
Het schijnt een traditie te zijn om de laatste avond lang op te blijven en veel te drinken en te eten, dus toen we eenmaal weer thuis waren zijn we bij onze buren (die ook in ons team zaten) op het balkon gaan zitten met een stel en hebben we nog meer seafood en Heineken gehad. :D
Een korte nacht verder was dus vanochtend het laatste ontbijt van het teambuildingweekend. De rest ging terug naar Ho Chi Minh City en wij bleven in Phan Thiet om verder te trekken naar Nha Trang. De organisatoren van het weekend vertelden ons dat we het beste met de bus naar Mui Ne konden gaan om daar een open bus ticket naar Nha Trang te kopen. Toen we uiteindelijk in Mui ne aankwamen (we waren op de bus gezet door de organisatoren) bleek de bus net 20 min vertrokken te zijn... :S
Omdat deze bus maar 1 keer per dag gaat werden we gedwongen om een nacht in Mui Ne te blijven, waar we dus nu zitten.
Morgenmiddag om 1 uur gaat onze bus en dan komen we om 6 uur Nha Trang aan. Daar zullen we dan blijven totdat we woensdagochtend heel vroeg de trein pakken om weer verder naar het noorden te trekken.
We hebben dus alweer een mooi weekend achter de rug, waarbij we echt tussen de vietnameze (business) people hebben gezeten. Iedereen was verschrikkelijk aardig en probeerde het ons naar de zin te maken. Alweer een ervaring rijker!
Het volgende verhaal volgt zo snel mogelijk!
Liefs

• 09 September 2007 - 14:00

Pap En Mam:

hey lieverds
    Wat een waanzinnig mooi verhaal alweer, ik zie het al helemaal voor me jullie als grote westerlingen met die kleine vietnamezen spelletjes aan het doen en dan nog winnen ook (geen wonder natuurlijk). Heel veel liefs en we zien alweer uit naar jullie volgende avonturen.
    Liefs.

• 09 September 2007 - 14:15

Heleen:

Hi skatten!

Zo te lezen gaat het allemaal prima daar. Veel te zien en te doen natuurlijk, ik kan me er een beetje een voorstelling van maken door jullie verhalen en foto's, wat een ervaring he! Ik zie jullie trouwens ook al helemaal zitten tussen die vietnamezen, vet grappig! Geniet er vooral nog heel erg veel van en pas goed op jezelf en elkaar! (klink ik nu ook als een bezorgde doos?) Naja, wel doen in ieder geval! haha... Heel veel plezier nog!

xx

• 09 September 2007 - 15:25

Jelle En Annemarie:

we worden hier aardig jaloers, nu al famous people in vietnam!! dat doet niemand je zo maar na hier in nl! maar mooi om te lezen dat jullie het super naar jullie zin hebben en tevens ook mooiste dingen beleven. hier in grun gaat het z'n gangetje. niet veel bijzonders, het stappen stelt nu niet superveel voor heh! hahaha.... wij zien uit naar jullie volgende prachtige verhaal. veel plezier daar nog en geniet maar lekker.

liefs annemarie en jelle

• 09 September 2007 - 15:49

Janny:

wat is dit een geweldig verhaal spelletjes doen daar zijn jullie natuurlijk erg goed in en puzzelen .zijn de bedden groot genoeg voor jullie geniet er van en nu op naar het volgende verhaal liefs

• 09 September 2007 - 18:19

Snarf:

he lekker ding ,,, jaja bedoel jou daan !!!!! als ik zo al die tekst zie vervelen jullie je nogal wat,,, jammer hihihi,,, vermaak ze,, have fun,,, en stiekem mis ik jullie nu al xxx

• 09 September 2007 - 19:00

Oma:

wat een ervaring doen jullie op daar kan geen collegr tegenop het is gewldig en wy genieten allemaal mee ik denk wel dat jullie goed moe worden maar als je iets graag doet gaat het allemaal en is het voor iedereen genieten dag lieve kids knuffels oma

• 09 September 2007 - 19:05

Ada:

Hoi allebei,
    Hoe het gaat met de reuzen in kabouterland is wel duidelijk!!!!!!
    Vervelen doen jullie in iedergeval niet.
    Zo te lezen hebben jullie geen darm problemen en het vocht gehalte blijft ook netjes op peil.Blijf zo doorgaan hahahaha. Veel plezier en pas goed op elkaar!!!
    Groetjes en een dikke tuut van Ada Ab Sanne Willem Marije Poot van Jansen

• 09 September 2007 - 19:44

Klaas Jongsma:

he daar alles goed..zo te zien hebben jullie het leuk daar,geniet er van,even voor de goede order,2 gespeeld 2 gewonnen,5 voor 1 tegen,he maak er nog een fijne tijd van en tot later.....
    gr klaas trainer RES

• 10 September 2007 - 01:13

Eline:

whaha is het niet ontzetten ongemakkelijk als je zo bekeken wordt? Maar goed dat jullie gewonnen hadden! xxx

• 10 September 2007 - 09:18

Gea:

Zo dat klinkt positief. Zelfs in Vietnam hebben ze de teambuilding al ontdekt. En Heineken moet natuurlijk nog lekkerder smaken in het buitenland dan in Nederland.. Veel plezier en ben benieuwd naar jullie foto's

• 10 September 2007 - 15:40

Suzanne:

He lieve Nyn en Daan!

Wat geweldig om al jullie berichten zo te kunnen volgen! Lijkt me heel apart om me in zo'n cultuur te bevinden, jullie kijken vast je ogen uit!
    He Nyn, even een klein vraagje. Helaas helaas ben ik pas ingedeeld voor de juco's op 27 november...Het zou wel een troost zijn als jij ook dan begint!

pas goed op elkaar!

Liefs Suus

• 11 September 2007 - 15:13

Frans En Janny:

He Allebei!Wat Leuke verhalen zeg!!We houden het in de gaten.Veel plezier.Groetjes Frans en Janny

• 11 September 2007 - 19:39

John De Wit:

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen, het land en vooral de mensen leer je op deze manier echt kennen! Ik had hier graag bij willen zijn al is het alleen maar om tegen Daan te voetballen net als in Les Graulges!

Ik ga morgen 3 dagen met Dana mee op kamp van haar lagere school naar Appelscha, dat klink wel erg truttig als ik jullie verhalen dan lees. Ik heb nog even gedacht om een danaenjohn.waarbenjij.nu te beginnen maar er is al een hyves "de hussel in appelscha". Ik sta in de keuken dus als je nog wat recepten hebt!

Groeten en nog veel plezier,

John, Dayenne, Daisy Mae en Dana