Avonturen in de Mekong Delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Avonturen in de Mekong Delta - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Avonturen in de Mekong Delta

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

03 September 2007 | Vietnam, Hanoi

Lieve mensen
We zijn net weer thuis; het afgelopen weekend hebben we weer veel meegemaakt.
Vorige week vrijdag hebben we een pretpark bezocht waar we zijn gaan zwemmen. We waren nog maar net binnen of er werd ons gevraagd of we op de foto wilden met wat Vietnamezen, kortom we waren de attractie van het park :P
Vlak voordat we naar huis gingen hadden we de eerste echte tropische wolkbreuk te pakken. Binnen no time stonden we tot aan onze kuiten in het water... De kinderen zwommen op straat, vonden het geweldig! Overal dreven schoenen en kranten uit winkels voorbij. Ja, zo kan het hier dus ook met het weer.
Het seafood van vrijdagavond was werkelijk niet te geloven. Voor 12 euro de man hebben we oesters, enorme garnalen, gewone garnalen, clambs, krab (normaal en in tamarindemarinade), een soort slakken, kikkerbilletjes en een gevulde vissoep gehad. We hebben ons dus fantastisch tonnetje rond gegeten zoals jullie van ons gewend zijn... ;)
Zaterdag was het weer vroeg dag, want we gingen op pad vanwege een 3-daagse tour door de Mekong Delta (door onze guide steeds uitgesproken als Mekong Derra). Dit begon zaterdag met een bustrip naar My Tho, waar we op meerder eilandjes in de Mekong River rond hebben gelopen en oa allerlei soorten fruit hebben gegeten, traditionele muziek hebben gehoord en een kokossnoepjesfabriek hebben bekeken (en geproefd :P).
Daarna zijn we met leuke bootjes rond gaan varen (foto's volgen) en hebben we geluncht, deze keer hebben we een angstaanjagende vis meester gemaakt (zie alweer foto's)
Vervolgens ging de bustrip naar Can Tho, waar we de nacht hebben doorgebracht. Om 6uur ging de wekker weer; we gingen met zn allen de drijvende markt bezoeken. Heel fascinerend zoals het daar gaat!
Daarna ging de rondleiding over een noedel- en later rijstfabriek, waar we de processen konden bekijken.
Onze reis naar de volgende plaats Chau Doc, waar we gingen overnachten, was gedeeltelijk met de boot. Helaas begon het toen al donker te worden en hebben we niet al te veel van de omgeving kunnen zien.
In Chau Doc aangekomen hebben we met z'n 3en elk een fietstaxi genomen en zijn we naar een echt lokaal drijvend Vietnamees seafood restaurantje gegaan (waar het afval op de grond gegooid mag worden, jaja). Ook op de fietstaxi waren we weer de attractie en de moeite van het bekijken waard. De meest vreemde aanzoeken en vragen hebben we al gehad :P
Ook hebben we inmiddels een lamme hand van het zwaaien, al de kinderen hier vinden het geweldig dat er toeristen langskomen en zijn heel trots dat ze het woord 'hello' kennen, waardoor ze voortdurend roepen/schreeuwen en zwaaien.
Vanochtend, weer de wekker om 6 uur, hebben we na het ontbijt een pagode bekeken die tegen de grens van Cambodja aan lag. Daarna zijn we met bootjes naar een drijvend dorp gevaren waar ongeveer 6000 mensen wonen. Deze mensen zijn te arm om een huis op het land te kopen, dus bouwen ze een 'huis' op hun boot. Pure armoede zoals jullie wel zullen begrijpen.
Eenmaal weer op het vaste land hebben we een moskee bekeken en van daaruit zijn we weer een stuk met de boot terug gegaan. Wat volgde was een urendurende lange busreis terug.
Zonet hebben we tickets gekocht voor Phu Quoc waar we morgenvroeg om 6.40 naartoe vliegen. Alweer vroeg, maar hebben we tenminste nog wat aan onze dag :P
Donderdagochtend vliegen we weer terug, hopelijk weer heel wat mooie ervaringen en foto's rijker.
Dit was het weer voor nu, liefs en groetjes van ons.

• 03 September 2007 - 14:51

Gea:

Hey,
    Wow dat klinkt erg mooi en indrukwekkend. Ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's maar jullie kennende zullen die wel adembenemend zijn. Ik wacht af en hoor/lees wel weer eens wat van jullie. Voor nu veel plezier!

Liefs

• 03 September 2007 - 14:56

K-Rock & Easy A:

De mekong delta is leuk warm nat en groen en goed te doen. De foto's spreken voor zich en jullie voor ons.
    Leuke berichtjes en nou maar op naar Phu Quoc

Veel plezier

• 03 September 2007 - 15:12

Pap En Mam:

geweldig om zo jullie ervaringen mee te kunnen maken. De foto's zijn prachtig en wij zijn erg benieuwd naar de overige foto's als jullie thuiskomen.

• 03 September 2007 - 15:16

Jesse:

Ey Muts.... Mooie muts :P

Dikke kus

• 03 September 2007 - 16:07

Ada:

Zo te zien en te lezen vermaken jullie je wel!! Leuk om ook een foto te zien van Jaap( wel van gehoord maar we hadden er nog geen beeld bij.)Daan, volgens mij vind je het geweldig om zo even met je broer op te trekken. " weer eens wat anders dan de kroeg".Aan het reisverslag ligt het niet het maakt ons nieuwschierig naar het volgende avontuur. We blijven jullie volgen
    een lieve groet en tuut voor allebei van Ada,Ab,Sanne,Willem,Marije en Jansen

• 03 September 2007 - 16:19

Jettina En Harmen:

Wat een indrukken; wat een verhaal. Zoveel belevenissen! Zijn jullie straks misschien ook aan vakantie toe, als jullie terug zijn ?

Uit alle 'eetverhalen' zou je kunnen afleiden, dat het een soort culinaire reis wordt. Veel vis en schaaldieren dus. Maar ongetwijfeld heel lekker !

Leuk om mee te lezen in jullie verslag. Geniet van alles,

J&H

• 03 September 2007 - 21:01

Hanna:

Wat een omgeving, en die cultuur heel interessant en mooi allemaal!! veel plezier Phu Quoc en veel foto's maken ;) echt heel gaaf..
    Liefs Han

• 04 September 2007 - 07:10

Janny:

4sep 9.05 uur geweldig wat zullen jullie moe worden van al die gewldige indrukken het eten ziet er geweldig uit . jullie zullen wel kilos aankomen ha ha. nu maar op naar Phu Quoc groetjes

• 04 September 2007 - 09:57

Jelle:

zozo, jullie hebben het maar goed naar jullie zien. klinkt allemaal super die verhalen. geniet er nog maar zeker van en ik lees jullie nieuwe avonturen wel.

groetjes jelle