Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

06 September 2007 | Vietnam, Hanoi

De afgelopen 2 dagen hebben we een bliksembezoek gebracht aan Phu Quoc. Een schitterend eiland, waar we echt een droomplekje hadden.
Nadat we om half 8 aangekomen waren op het superkleine vliegveldje (1 baan voor stijgen EN landen) Voor de kenners: het leek op een landing op Sint Maarten :P Eenmaal onze tassen terug werden we overladen door Vietnamezen die ons overal heen wilden brengen op hun brommers (en dan schijnt het in het noorden nog erger te zijn... :O ) Omdat we al wisten waar we wilden overnachten werd het wat rustiger en hebbben we een motortaxi gekozen die ons naar de bungalows bracht. Een stoffige en hobbelige rit, maar zeker de moeite waard. Toen we namelijk bij de bungalows aankwamen waren wij overdonderd door het prachtige uitzicht. Dit was echt iets uit de film, niet verwacht dat we dat ooit in het echt zo zouden meemaken.
Deze dag (met helaas af en toe een bui) hebben we lekker in de hangmat en al zwemmende doorgebracht. Eind van de middag zijn we een strandwandeling richting het dorp Duong Dong gaan maken, waar we heerlijk gegeten hebben. Hier zat een grote groep Vietnamezen die graag met ons een ricewine wilden drinken en met ons wilden proosten in het Vietnamees (mot, hai, ba, YO!) Toen bleek dat we een paar woordjes Vietnamees konden was de lol helemaal losgebarsten... Een aantal ricewine verder zijn we dan toch weer via het strand terug gelopen naar onze bungalow.
Voor de volgende dag hadden we een brommer gehuurd (5 euro per dag) waarmee we over de rode, stoffige en hobbelige weg naar het zuiden (An Thoi) zijn gereden, waar de haven was. Daar hebben we de lokale bevolking een tijdje geobserveerd en prachtige foto's gemaakt.
Op de terugweg bleek dat we vreselijk verbrand waren op onze armen en benen, waardoor we een noodgedwongen drink- en eetpauze genomen hebben in Ham Ninh totdat het warmst van de dag over was.
Vervolgens zijn we weer een stuk rond het eiland gereden en kwamen we weer in
Duong Dong aan.
Bij de bungalow hebben we eerst een duik genomen om de rode kleur kwijt te raken :P en daarna hebben we een full body massage gehad, wat enorm ontspannend werkte.
Omdat we nog steeds de brommer hadden zijn we Duong Dong weer ingereden en hebben we uiteindelijk naast de weg bij een soort karretje voor 1 euro gegeten. (een soort gevulde soep: Hieu Thieu)
Ook gisteravond hebben we weer een strandwandeling gemaakt en zijn we niet te laat op bed gegaan; de wekker ging vanochtend weer om 6 uur.
Voor de geinteresseerden die meer willen zien van Phu Quoc: http://www.phuquoc.info
Dit was het eerst weer wat betreft onze belevenissen, we zullen weer proberen er wat leuke foto's op te zetten want natuurlijk hebben we die ook de afgelopen dagen veel gemaakt.
Morgenvroeg gaan we om 6 uur met de bus vanuit het centrum van Ho Chi Minh City naar Phan Tieth, waar we 3 dagen in een resort verblijven.
Liefs ons

  • 06 September 2007 - 06:44

    Pap En Mam:

    Hey lieverds,
    Wat is het genieten om jullie ervaringen te lezen en te bekijken. Fantastisch.

  • 06 September 2007 - 08:37

    Eline:

    wat een schattig huisje! Maar euh vonden jullie dat vliegtuig niet een beetje gammel? (ik zou wel 2x nadenken voordat ik er in zou stappen...maar dat ben ik) Oja heb net foto's aan nico laten zien, en zn commentaar bij Nynke's foto met de kokosnoot was :Why?? Was het trouwens lekker? xxx

  • 06 September 2007 - 09:10

    Ada:

    Heerlijk heerlijk heerlijk....dit is toch geweldig.Even bijkomen en dan weer op naar het volgende avontuur!!!!Dit is een reis met ervaringen waar je nog lang op kan teren.De foto van zand zee en palmbomen komt me bekend voor....Zie alweer uit naar het volgende verslag,want het is een feestje om elke keer weer te lezen hoe het met jullie gaat.
    Veel liefs en een dikke tuut voor allebei, groetjes van ada ab sanne willem marije

  • 06 September 2007 - 09:11

    Brian & Loes:

    Heyy !
    Echt super vet! Dat uitzicht uit die bungalow ook; net een ansichtkaart! Helemaal te gek. Veel plezier nog verder! Maar dat gaat vast wel lukken.
    Groetjes uit het (ook) mooie Bergen ;-)
    Brian & Loes

  • 06 September 2007 - 10:57

    Gea:

    Ja hoor tuurlijk weer zo'n uitzicht. Het wordt er voor de thuisblijvers niet echt veel leuker op hoor. Alleen maar rot weer hier en jullie zitten lekker op een strand met een uitzicht waar Leonardo Dicaprio in The Beach nog jaloers op zou zijn. Ik zou zeggen geniet er van en verzamel zoveel mogelijk van die mooie plaatjes. Dan ga ik mijn best doen om jullie te overtreffen met de meest fantastische vergezichten over de bergen en rivieren daar (met hopelijk hier een daar een mooi beest). Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen.
    Liefs

    p.s. anita heeft afgelopen week gehoord dat ze wel is ingeloot en ze is dus maandag nog begonnen met mondzorgkunde. Rare wereld dus

  • 06 September 2007 - 15:14

    Teun:

    vissss

    lekkahhhhhhh

  • 06 September 2007 - 17:20

    Janny:

    wat ziet het er weer fantastisch uit allemaal. dat coconut milk is vast heel erg lekker zo te zien geniet er van en ga zo door groetjes janny doei

  • 06 September 2007 - 20:27

    Jesse:

    Harree

    Duss op de brommer... moppp mopppp, ik zie het al, jullie kunnen dat :P Maar ik kan daar landen met mijn ogen dicht onderhand :P gaat prima met een 747 :D Jullie hadden ook een 1ste klas vliegtuig zo te zien, hebben jullie dat ook weer eens meegemaakt, vliegen op de oude propellor manier, nou veel plezier nog en ik spam wel weer wat.

    Dikke kus

  • 08 September 2007 - 13:44

    Gritta:

    hey alle twee,
    dacht laat ik eens even een kijkje nemen. wat heerlijk voor jullie om even lekker weg met zn tweetjes. en aan de verhalen te zien vermaken jullie je prima. Emiel zijn moeder en zus zijn er ook net geweest voor 5 weken. kwamen ook met heel veel verhalen weer thuis.

    nou geniet er lekker van en check jullie site zo af en toe wel even om de verhalen te lezen.
    p.s. ik ga morgen naar kenia op vakantie alleen helaas niet zo lang als jullie;)
    liefs

  • 08 September 2007 - 16:34

    Oma:

    Nu ben ik bij teun (dus niet die van hareee of zoiets!) en hij probeert mij jullie te leren bereiken via internet. Ik zal het thuis verder oefenen, alhoewel ik al veel via email hoor. Ik geniet enorm van jullie verhalen en foto's.

    Veel liefs en geniet volop,

    Knuffels,
    oma

  • 13 November 2010 - 14:20

    Remco:

    aangezien ik van alles beloof.. hier de eerste reactie.. goede reis, heel veel plezier en geniet er van...
    ps 26 februari noteren in jullie agenda :P mijn verjaardag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2007

Laatste trip...

27 September 2007

Mist en Motregen

23 September 2007

Same, same, but different

20 September 2007

Veel gezien, weinig slaap

16 September 2007

Culinaire dagen
Daan en Nynke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 36166

Voorgaande reizen:

14 September 2015 - 30 November 2015

Zuid Amerika

20 November 2010 - 18 Februari 2011

Zuidoost Azië

28 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: