Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daan en Nynke - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands en Penang

Door: Daan en Nynke

Blijf op de hoogte en volg Daan en Nynke

05 December 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve volgers,

het is alweer meer dan een week geleden, dus daar zijn we weer! Waar waren we gebleven...
Vorig weekend zijn we naar de Cameron Highlands (om precies te zijn Tanah Rata) gegaan. Daar aangekomen vonden we meteen een erg gezellig guesthouse (father's guesthouse) op een heuvel, een aanrader voor iedere reiziger! Wat een vriendelijke mensen, we voelden ons er meteen thuis! De temperatuur daar was wat aangenamer, ongeveer als een goede zomer in Nederland.
De volgende dag hebben we samen een trekking gedaan, een pad dat ons dwars door de jungle naar de top van een berg voerde. Al met al waren we bijna 600 meter door het oerwoud geklommen. Jullie begrijpen het al, een prachtig uitzicht volgde... Vervolgens aan de andere kant van de berg weer dwars door de jungle naar beneden, dit voerde ons naar het Asli dorp, wat nog zeer primitief is. Toen we eind van de dag thuiskwamen, moe maar voldaan na zo'n 6 uren flink wandelen en klimmen lachte de warme douche ons toe. 's Avonds hebben we een film gekeken in het guesthouse; elke avond werden 2 films in de huiskamer gedraaid.
De laatste dag in Tanah Rata hebben we een tour met een gids gedaan waarbij we onder andere naar een aardbeien- en theeplantage geweest zijn. Ook hebben we een theefabriek en een bijenfarm bezocht (heerlijke honing!). En natuurlijk niet te vergeten de insectenhouderij waar we beide een wandelend blad op ons 'geplant' kregen, maar gelukkig de schorpioen niet!
Nog een avondje heerlijk eten waarbij Nynke per ongeluk de verstopte groene pepers tussen de groente niet opmerkte en op naar het eiland Penang!
Hier hadden we een iets luxer hotel; even bijslapen na wat doorgelegen matrassen.
Penang staat bekend om zijn keuken, waar we dan ook volop van geproefd hebben (oa een heerlijke mie, eend en hele kikkers). Na een dag door het historische centrum van Georgetown gelopen te hebben (alweer een UNESCO werelderfgoedplaats) hebben we de dag erop een (lichte) motor gehuurd om samen het eiland rond te crossen. Helemaal in het zuiden was een mooi vissersplaatsje en een tempel die bekend staat om de grote voetafdruk die binnen te vinden is. De verhalen gaan dat het een grote aap, een god of een groot vliegend insect is geweest (het is maar net welk geloof je hebt). Ook de mooie strandjes hebben we onderweg allemaal gezien. Bijna weer terug in Georgetown vonden we nog een hele mooie tempel met een 33 meter liggende Boeddha.
Het windje tijdens het rijden is heerlijk verkoelend, met als resultaat dat we beide eind van de dag iets roder verkleurd waren zonder dat we het in de gaten hadden...
Gister was het vroeg opstaan, want de boot naar Langkawi (het volgende eiland) vertrok vroeg. In de haven lag een mooie grote boot klaar, maar helaas, dat was niet de onze. Ons kleine bootje, waarvan de steunbalken al eens opnieuw met polyester gemaakt waren, bracht ons met een ruige reis naar Langkawi. Hier aangekomen was het nog niet zo eenvoudig om een hotel te vinden, aangezien de Maleisiers net 'zomervakantie' gekregen hebben. Toch hebben we een mooi maar simpel hutje op 10 seconden lopen van het strand kunnen bemachtigen!
Gisteravond hebben we een heerlijke vis gegeten die we zelf uitgezocht hadden (wat moet je anders dan seafood eten op een eiland...) en vandaag hebben we besloten er maar een stranddag van te maken, een rustdag kan ook geen kwaad. Zometeen gaan we maar onze eigen sinterklaas vieren met pepernoten op het strand. Iedereen bedankt voor de lekkernijen die we allemaal meegekregen hebben, we genieten volop van oa de pepernoten en het drop!
Morgen gaan we weer naar het vaste land, waar we de nachttrein van Alor Setar naar Bangkok zullen nemen om dan onze reis naar Laos te vervolgen met de volgende nachttrein.
Jullie horen weer meer vanuit Laos!

Liefs en een kus van ons beide

P.s. we proberen zo wat foto's te plaatsen...

• 05 December 2010 - 09:48

Ada:

Hoi Daan en Nynke,

Wat een mooie verhalen, en met de foto"s erbij een nog beter beeld van hoe jullie alles beleven. Kijk alweer uit naar de volgende belevenissen van jullie.

XXX Ada

• 05 December 2010 - 10:30

Eline:

En hoe smaken de pepernoten aan de andere kant van de wereld ;) Mooie foto's hebben jullie gemaakt! Zo krijgen we toch een beetje een beeld van wat jullie nou allemaal aan t doen zijn :) Verder genieten wij hier van een bult sneeuw :s Dikke kus!

• 05 December 2010 - 10:30

Eline:

hè niet de eerste :p

• 05 December 2010 - 10:39

Sies En Anneke:

Hey lieve Nyn en Daan,
    We blijven jullie stukjes lezen alsof we er zelf bij zijn, de foto's spreken tot de verbeelding. Prachtige foto's. Fijn dat alles zo goed gaat. Hier regent het momenteel pijpenstelen. Vieze prut wordt het nu.
    Heel veel liefs en kuzzzzz

• 05 December 2010 - 10:40

Oma:

hallo Daan en Nynke,
    nu zit ik bij Caspar en Ineke en mail ik jullie hier ter plekke. we hebben genoten van de foto's en jullie zien er stralend uit. Genieten met volle teugen en eten hartstikke lekker. Geniet ervan!
    hier gaat alles z'n gangetje met veel ups en soms een keer iets downs. vanmiddag ga ik weer naar huis en dan is teun er, wil mijn auto hebben want de zijne is kapot. Vanavond komt er nog een vriendin en dan komt de slaapwacht, daar ben ik heel blij mee. jullie een fijne sinterklaas het is hier heel gezellig, alles met sneeuw maar momenteel gaat het dooien. ik ga om 1 uur met de valys weer naar huis. zo nu heb ik het voorlopig weer gehad. heel veel lieve groetjes en knuffels! oma

• 05 December 2010 - 10:44

Caspar En Ineke:

ook uit Houten van de sint de groeten
    wat lijkt het ons heerlijk om als jullie ook niks te moeten.
    de foto's en de mooie verhalen
    maken dat wij ook onze koffers willen halen.
    maar we hebben hier ook genoten van de sneeuwpret,
    en oma die komt logeren in marjolein's bed.
    geniet maar lekker verder van het reizen,
    laat het kompas jullie richting maar wijzen.
    veel plezier!
    Caspar, Ineke, Marjolein en Mirjam

• 05 December 2010 - 11:50

Janny:

Wat een mooie fotos . jullie hebben het beter als ons in de sneeuw. Wat voor een soort vis had je daar op je bord liggen. likt me erg lekker . lieve groeten janny.

• 06 December 2010 - 10:32

Eileen En Michel:

Wat een leuk reisverslag en prachtige fotos. Als we het verslag lezen gaat het bij ons ook kriebelen,want het is net alsof we het zelf meemaken. Fijn dat jullie zo ons kunnen mee laten genieten. Heel veel plezier in deze mooie warme landen.De oosterse gastvrijheid ondervinden jullie aan den lijve. Groetjes en denk aan de veiligheid. Veel liefs van ons

• 08 December 2010 - 06:59

Judith En Ellen:

Met veel plezier jullie verslag gelezen en de foto's bekeken. Leuk om zo met jullie te kunnen meegenieten! Hier nog steeds koud en op stoepen en parkeerplaatsen spekglad, dus kijken we weer uit naar het volgende "warme" verslag. Liefs en X
    van ons.

• 09 December 2010 - 16:02

Linda :

He Nynke en Daan,
    Super leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Mooie foto's trouwens. Nog veel plezier!!!

• 10 December 2010 - 09:15

Gea:

Hey Laiverds,
    Hier alles goed hoor, afgelopen dagen allemaal erg druk geweest met de voorbereidingen maar het klinkt allemaal goed wat jullie doen. Vooral het weer spreekt me erg aan (hier sneeuw en gladheid....). Geniet er van en zullen we een wedstrijdje doen wie het eerste het nieuwe jaar ziet?

Liefs

• 12 December 2010 - 13:41

Jettina En Harmen:

Hallo Daan en Nynke,

Zo te lezen genieten jullie volop.
    De Camaron Highlands waren een lekkere verkoeling na de warme grote stad nemen wij aan.

We hoorden, dat jullie nu ook trekken op de motor; veel uren doen over weinig kilometers dus. Maar zo zie je wel veel natuurlijk.

Wij wensen jullie goede feestdagen toe; ook al blijft het bijzonder, kerst in de (sub) tropen !!

Nogmaals: veel plezier !